Sunday, November 24, 2024

এক প্ৰতিবেদন অনুসৰি ওলা, উবেৰ, আৰু পৰ্টাৰে গিগ কৰ্মীসকলৰ বাবে কোনো কৰ্ম পৰিস্থিতিৰ ব্যৱস্থা নকৰে।

Share

মঙলবাৰে প্ৰকাশ পোৱা এক প্ৰতিবেদন অনুসৰি ৰাইড-হেলিং কোম্পানী অলা আৰু উবেৰৰ লগতে লজিষ্টিক প্ৰতিষ্ঠান পৰ্টাৰে গিগ কৰ্মীসকলৰ বাবে কোনো ধৰণৰ কামৰ চৰ্ত প্ৰদান কৰা নাই। বেংগালুৰুস্থিত ফেয়াৰৱৰ্ক ইণ্ডিয়াৰ প্ৰতিবেদনত ভাৰতৰ প্লেটফৰ্ম অৰ্থনীতিৰ শ্ৰমৰ মানদণ্ড পৰীক্ষা কৰা হৈছে আৰু গিগ শ্ৰমিকৰ বাবে চৰ্ত বৃদ্ধিৰ জটিল প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰা হৈছে। প্ৰতিবেদনত প্ৰকাশ পাইছে যে প্লেটফৰ্মসমূহে দিয়া প্ৰতিশ্ৰুতি, জনসাধাৰণৰ পৰিৱৰ্তিত আচৰণ, আৰু অলা আৰু উবেৰে প্ৰদান কৰা ব্যক্তিহীন সমৰ্থন ব্যৱস্থাৰ জটিল জালত অসংখ্য চালক আৱদ্ধ হৈ আছে।

চেন্নাইৰ ৪৪ বছৰীয়া অভিজ্ঞ চালক নটৰাজনে এই কোম্পানীসমূহক “ভিটাল পুচি [ডেউকা থকা টাৰ্মাইট]” বুলি উল্লেখ কৰি দাবী কৰে যে তেওঁলোকে চালকক আকৰ্ষণ কৰাৰ বাবে ডাঙৰ প্ৰতিশ্ৰুতি দিয়ে যদিও পিছত সেইবোৰ পূৰণ কৰাত ব্যৰ্থ হয়। তেওঁলোকে দিয়া প্ৰতিশ্ৰুতি আৰু অফাৰত মোহিত হৈ ২০১৭ চনত তেওঁ কেব চালক হিচাপে অলাত যোগদান কৰে। “এবাৰ কোম্পানীসমূহে চালকৰ আস্থা লাভ কৰিলেই তেওঁলোকে পূৰ্বে প্ৰদান কৰা অফাৰ আৰু সুযোগসমূহ হ্ৰাস কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰে।

“কিন্তু চালকসকল তাতেই আছে আৰু আমাৰ হাতত কোনো বিকল্প নাই। ওলা বা উবেৰৰ বাহিৰে আন এটা [কেব] ষ্টেণ্ড সৃষ্টি কৰি এতিয়া ইয়াক চলোৱা সম্ভৱ নহয়।” নটৰাজনে আক্ষেপ প্ৰকাশ কৰে যে প্লেটফৰ্মৰ উত্থানে মানুহৰ আচৰণ সলনি কৰিছে, যাৰ ফলত চালকসকলে এই প্লেটফৰ্মৰ পৰা ওলাই অহাত অসুবিধা হৈছে।

তেওঁ লক্ষ্য কৰিছিল যে “নিৰন্তৰ অনুসৰণ আৰু জৰুৰীকালীন সমৰ্থন”ৰ দৰে বৈশিষ্ট্যই জনসাধাৰণৰ বাবে আকৰ্ষণীয় বিকল্প প্ৰদান কৰে, কিয়নো ই অন্যান্য টেক্সি সেৱাতকৈ অধিক নিৰ্ভৰযোগ্য আৰু সুৰক্ষিত। তদুপৰি অটোমেচনে চালকসকলক প্ৰভাৱিত কৰিছে কাৰণ তেওঁলোকৰ বাবে উদ্বেগ প্ৰকাশ কৰাটো ক্ৰমান্বয়ে কঠিন হৈ পৰিছে বুলি নটৰাজনৰ মতে। স্বয়ংক্ৰিয় এআই সঁহাৰিসমূহ ব্যক্তিহীন হিচাপে দেখা যায়; মই প্ৰায়ে একেটা উত্তৰ পাওঁ, “আমি এইটো বিবেচনা কৰিম,” যাৰ ফলত মোৰ এনে ধাৰণা হয় যে তেওঁলোকে কোনো গুৰুত্ব নিদিয়ে।

পাঁচখন চহৰৰ ১১টা প্লেটফৰ্মত ৪৪০ জন শ্ৰমিকৰ সৈতে হোৱা সাক্ষাৎকাৰৰ ভিত্তিত এই প্ৰতিবেদন প্ৰস্তুত কৰা হৈছে। ই এই মঞ্চসমূহৰ মূল্যায়ন পাঁচটা নীতিৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি কৰে: ন্যায্য ক্ষতিপূৰণ, ন্যায়সংগত কৰ্ম পৰিস্থিতি, ন্যায্য চুক্তি, দায়িত্বশীল পৰিচালনা, আৰু পৰ্যাপ্ত প্ৰতিনিধিত্ব। প্লেটফৰ্মসমূহৰ ভিতৰত আছিল এমাজন ফ্লেক্স, বিগবাস্কেট, ব্লুস্মাৰ্ট, ফ্লিপকাৰ্ট, অলা, পৰ্টাৰ, ছুইগি, উবেৰ, আৰ্বান কোম্পানী, জেপ্ট’, আৰু জ’মেটো। তেওঁলোকে ঘৰ আৰু ব্যক্তিগত যত্ন, লজিষ্টিক, খাদ্য ডেলিভাৰী, আৰু পৰিবহণকে ধৰি বিভিন্ন খণ্ডত স্থানভিত্তিক সেৱা আগবঢ়ায়।

বিভিন্ন ডিজিটেল প্লেটফৰ্ম, ৱেবছাইট, সাংবাদিক, আৰু সংস্থাৰ পৰা বাতৰি সংগ্ৰহ।

Read more

Local News