বুধবাৰে গ্ৰাহক গৱেষণা সংস্থা নীলছনআইকিউ (এন আই কিউ)য়ে প্ৰকাশ কৰা এক প্ৰতিবেদন অনুসৰি এছিয়া-পেচিফিক অঞ্চলৰ একমাত্ৰ বজাৰ যিয়ে এফএমচিজি, প্ৰযুক্তি, আৰু গ্ৰাহকৰ টেকসই সামগ্ৰীৰ ক্ষেত্ৰত ধাৰাবাহিকভাৱে দুটা সংখ্যাৰ বৃদ্ধি লাভ কৰিছে। “এ কম্প্লিট ভিউ অৱ মডাৰ্ণ ট্ৰেড ৰিটেইল ট্ৰেণ্ডছ” শীৰ্ষক প্ৰতিবেদনখনে এইটোও উজ্জ্বল কৰি তুলিছে যে, মুদ্ৰাস্ফীতিৰ চাপৰ মাজতো আধুনিক বাণিজ্যই স্থিতিস্থাপকতা প্ৰদৰ্শন কৰিছে, মূল্যৰ উঠা-নমা সত্ত্বেও দুটা সংখ্যাৰ আয়তন বৃদ্ধি বজাই ৰাখিছে।
আমোদজনক কথাটো হ’ল, প্ৰতিবেদনত প্ৰকাশ পাইছে যে সমীক্ষাত অংশগ্ৰহণ কৰা নগৰীয়া ভাৰতীয় ব্যৱসায়ীসকলৰ ৪১ শতাংশই অনলাইনত কোনো সামগ্ৰী বিচাৰিছিল যদিও শেষত ষ্ট’ৰতে ক্ৰয় কৰিছিল।
২০২৩ চনৰ মাৰ্চৰ তুলনাত ২০২৪ চনৰ মাৰ্চ মাহৰ এন আই কিউৰ তথ্যই ইংগিত দিয়ে যে নগৰীয়া ভাৰতৰ ভিতৰত আধুনিক বাণিজ্যত এফএমচিজিৰ বিক্ৰী ২ শতাংশ বৃদ্ধি পাইছে, আনহাতে টেক আৰু গ্ৰাহক টেকসই সামগ্ৰীৰ বিক্ৰী ৪ শতাংশ বৃদ্ধি পাইছে। আধুনিক খুচুৰা বিক্ৰী বৃদ্ধিত উৎসৱসমূহে উল্লেখযোগ্য ভূমিকা পালন কৰে, এফএমচিজিৰ বাবে বৃদ্ধি পোৱা বিক্ৰীৰ ২০ শতাংশ আৰু টেক আৰু গ্ৰাহকৰ টেকসই সামগ্ৰীৰ ৬০ শতাংশ, মূলতঃ যথেষ্ট ৰেহাইৰ বাবে। প্ৰতিবেদনত উল্লেখ কৰা হৈছে যে টুথপেষ্ট, চাবোন, ৱাশ্বিং পাউদাৰৰ দৰে মূল শিতানসমূহে আগবাঢ়ি আছে, বজাৰৰ ডাঙৰ দিনত বিক্ৰীৰ সময় ২০ৰ পৰা ৩০ শতাংশ বৃদ্ধি পাইছে।
সমসাময়িক বাণিজ্যক প্ৰভাৱিত কৰা আন এটা কাৰক হৈছে প্ৰিমিয়াম-প্লাছ মূল্যৰ অংশ, যিয়ে দ্ৰুতগতিত চলি থকা গ্ৰাহক সামগ্ৰী (এফএমচিজি) বিক্ৰীৰ প্ৰায় ৪০ শতাংশ আৰু গ্ৰাহক টেকসই সামগ্ৰীৰ বিক্ৰীৰ ৩০ শতাংশ। এন আই কিউৰ গ্ৰাহক সফলতা – ভাৰতৰ কাৰ্যবাহী সঞ্চালিকা ছোনিকা গুপ্তাই কয় যে, “প্ৰিমিয়াম স্থানত আধুনিক বাণিজ্যত কেইবাটাও নতুন সামগ্ৰী মুকলি কৰা হৈছে, যিয়ে গ্ৰাহকৰ উচ্চ সুবিধা আৰু বৈশিষ্ট্যৰ বাবে গড় মূল্যৰ ২গুণ পৰ্যন্ত ধন দিবলৈ ইচ্ছুক বৃদ্ধি পোৱাটো প্ৰতিফলিত কৰিছে।”
প্ৰতিবেদনত ইয়াৰ উপৰিও ইংগিত দিয়া হৈছে যে সৰু পেকৰ বিক্ৰী ডাঙৰ পেকৰ তুলনাত দুগুণ হাৰত বৃদ্ধি পাইছে, আৰু ব্যক্তিগত লেবেল আৰু সৰু বজাৰ খেলুৱৈৰ উপস্থিতি বৃদ্ধি পাইছে। এই কাৰকসমূহৰ ফলত আধুনিক খুচুৰা বিক্ৰীৰ পৰিৱেশ অধিক প্ৰতিযোগিতামূলক হৈ পৰিছে, যাৰ ফলত বৰ্তমান ৭৮,০০০ৰো অধিক সামগ্ৰী ৰখাৰ শ্বেলফসমূহৰ ওপৰত যথেষ্ট হেঁচা পৰিছে বুলি গুপ্তাই কয়।
“এই ধাৰা খাদ্য আৰু অখাদ্য দুয়োটা শ্ৰেণীতে স্পষ্ট, ব্ৰেণ্ডসমূহক ROI উন্নত কৰিবলৈ তেওঁলোকৰ বৰ্তমানৰ পৰিসৰক অনুকূল কৰাৰ সুযোগ প্ৰদান কৰে, লগতে গ্ৰাহকৰ পৰীক্ষা-নিৰীক্ষাক আগুৱাই নিবলৈ সৰু পেকেজৰ আকাৰত উদ্ভাৱন কৰে,” তাই লগতে কয়।
“প্ৰতিযোগিতামূলক হৈ থাকিবলৈ কোম্পানীসমূহে কৌশলগতভাৱে তেওঁলোকৰ প্ৰডাক্ট এছৰ্টমেণ্টক অনুকূল কৰি তুলিব লাগিব, দৃশ্যমানতা বৃদ্ধি কৰিব লাগিব আৰু আধুনিক বাণিজ্য চেনেলসমূহৰ ROI সৰ্বাধিক কৰিব লাগিব। ইয়াৰ দ্বাৰা ব্ৰেণ্ডসমূহে চেনেলটোৰ সামঞ্জস্যপূৰ্ণ দুটা সংখ্যাৰ বৃদ্ধিৰ ফলপ্ৰসূ মূলধন হিচাপে ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰিব আৰু এই বিকশিত বজাৰত শক্তিশালী স্থান নিশ্চিত কৰিব পাৰিব।” প্ৰতিবেদনত কোৱা হৈছে।
বিভিন্ন ডিজিটেল প্লেটফৰ্ম, ৱেবছাইট, সাংবাদিক, আৰু সংস্থাৰ পৰা বাতৰি সংগ্ৰহ।