সোমবাৰে উচ্চতম ন্যায়ালয়ে লক্ষ্য কৰে যে ধৰ্মনিৰপেক্ষতাক সংবিধানৰ মৌলিক দিশ হিচাপে গণ্য কৰা হয়। ন্যায়াধীশ সঞ্জীৱ খান্নাৰ নেতৃত্বত এখন বিচাৰপীঠে কয় যে উচ্চতম ন্যায়ালয়ৰ ধাৰাবাহিক ৰায়দানে প্ৰতিষ্ঠা কৰে যে ধৰ্মনিৰপেক্ষতা ধাৰাবাহিকভাৱে মৌলিক গাঁথনিৰ এক অবিচ্ছেদ্য অংগ হৈ আহিছে। ন্যায়াধীশ সঞ্জয় কুমাৰক সামৰি লোৱা আৰু প্ৰস্তাৱনাত “সমাজবাদী” আৰু “ধৰ্মনিৰপেক্ষ”ক অন্তৰ্ভুক্ত কৰাক প্ৰত্যাহ্বান জনোৱা ধাৰাবাহিক আবেদনৰ পৰ্যালোচনা কৰি থকা বিচাৰপীঠখনে জাননী জাৰি কৰিবলৈ অস্বীকাৰ কৰি নৱেম্বৰৰ মাজভাগত শুনানিৰ দিন ধাৰ্য কৰে।
সংবিধানৰ প্ৰস্তাৱনাত “সমাজবাদী” আৰু “ধৰ্মনিৰপেক্ষ” শব্দটো সংযোজন কৰা ১৯৭৬ চনৰ ৪২ সংখ্যক সংবিধান সংশোধনী আইনক প্ৰতিদ্বন্দ্বিতা কৰি উচ্চতম ন্যায়ালয়ত অসংখ্য আবেদন দাখিল কৰা হৈছে। ইয়াৰে এখন আবেদনত যুক্তি দিয়া হৈছিল যে এনে সংশোধনী “বিশ্বৰ আটাইতকৈ পুৰণি সভ্যতা মহান ভাৰত গণৰাজ্যৰ ঐতিহাসিক আৰু সাংস্কৃতিক বিষয়বস্তুৰ বিৰুদ্ধে”। ইয়াত লগতে কোৱা হৈছিল যে “ধৰ্ম”ৰ ধাৰণাটো ধৰ্মৰ ধাৰণাটোৰ পৰাই পৃথক আৰু ইয়াক ভাৰতীয় প্ৰেক্ষাপটৰ ভিতৰত ৰাষ্ট্ৰৰ কমিউনিষ্ট তত্ত্বৰ ক্ষেত্ৰত প্ৰয়োগ কৰিব নোৱাৰি, যিটো সম্পূৰ্ণ ব্যৰ্থ বুলি প্ৰমাণিত হৈছে আৰু ধৰ্মীয় আৱেগ বা সামাজিক অনুভূতিৰ সৈতে মিল নাই -অৰ্থনৈতিক অৱস্থা।
“ভাৰতীয় সংবিধানৰ ২৫ নং অনুচ্ছেদৰ অধীনত ধৰ্মৰ স্বাধীনতাৰ মৌলিক অধিকাৰ থাকিলে ভাৰতীয় নাগৰিকে ধৰ্মনিৰপেক্ষ হ’বলৈ বাধ্য হ’ব কেনেকৈ?” তেওঁ ক’লে। সংবিধানৰ প্ৰস্তাৱনাত উল্লেখ কৰা “সমাজবাদ” আৰু “ধৰ্মনিৰপেক্ষতা” শব্দ দুটা গণৰাজ্যৰ সাৰমৰ্মৰ সৈতে জড়িত আৰু ৰাষ্ট্ৰৰ সাৰ্বভৌম ক্ষমতাৰ কাৰ্য্যকলাপৰ মাজতে সীমাবদ্ধ; নাগৰিক, ৰাজনৈতিক দল বা সামাজিক সংগঠনলৈকে ইয়াৰ প্ৰসাৰ নহয়।
আবেদনখনত যুক্তি দিয়া হৈছে যে, ফ্ৰান্স আৰু আন কিছুমান দেশত ধৰ্মনিৰপেক্ষ চৰকাৰে ধৰ্মীয় বিষয়ত হস্তক্ষেপ কৰাৰ পৰা বিৰত থকাৰ দৰে নহয়, ভাৰতীয় সংবিধানে প্ৰকৃততে ধৰ্মীয় বিষয়ত ৰাষ্ট্ৰক জড়িত হ’বলৈ অনুমতি দিয়ে, ধৰ্মীয় সংখ্যালঘুসকলক নিৰ্দিষ্ট অধিকাৰ প্ৰদান কৰে। ইয়াত জনপ্ৰতিনিধিত্ব আইন, ১৯৫১ত ‘ধৰ্মনিৰপেক্ষ’ আৰু ‘সমাজবাদী’ শব্দ দুটা অন্তৰ্ভুক্ত কৰাটো বিতৰ্কিত কৰা হৈছে আৰু নিৰ্বাচন আয়োগত পঞ্জীয়ন বিচৰা ৰাজনৈতিক দলসমূহে নিজৰ স্মাৰকপত্ৰত কেন্দ্ৰীয় সংবিধান আৰু নীতিসমূহৰ প্ৰতি নিজৰ দায়বদ্ধতা স্পষ্টভাৱে ঘোষণা কৰিব লাগিব বুলি নিৰ্ধাৰণ কৰা হৈছে ‘সমাজবাদ’ৰ লগতে ভাৰতৰ সাৰ্বভৌমত্ব আৰু অখণ্ডতা ৰক্ষা কৰাৰ লগতে ধৰ্মনিৰপেক্ষতা আৰু গণতন্ত্ৰৰ প্ৰতি তেওঁলোকৰ প্ৰকৃত বিশ্বাস আৰু আনুগত্যও।
বিভিন্ন ডিজিটেল প্লেটফৰ্ম, ৱেবছাইট, সাংবাদিক, আৰু সংস্থাৰ পৰা বাতৰি সংগ্ৰহ।