ৰাইড-হেলিং এপত আইফোন আৰু এণ্ড্ৰইড ব্যৱহাৰকাৰীৰ মাজত মূল্যৰ পাৰ্থক্যক লৈ কেন্দ্ৰীয় গ্ৰাহক পৰিক্ৰমা মন্ত্ৰী প্ৰলহাদ যোশীয়ে কয় যে গ্ৰাহকৰ শোষণৰ প্ৰতি শূন্য সহনশীলতা থাকিব।
জোশিয়ে এই কথা কয় সংবাদ মাধ্যমৰ প্ৰতিবেদনৰ উত্তৰত যিয়ে দাবী কৰিছিল যে ৰাইড-হেলিং এপৰ এলগৰিদমসমূহ এপল ব্যৱহাৰকাৰীৰ পৰা এণ্ড্ৰিয়ড ফোন ব্যৱহাৰ কৰা ব্যৱহাৰকাৰীতকৈ অধিক চাৰ্জ ল’বলৈ প্ৰগ্ৰেম কৰা হৈছে।
“এই প্ৰাইমা ফেচিটো অন্যায় বাণিজ্যিক প্ৰথাৰ দৰে দেখা গৈছে য’ত কেব এগ্ৰিগেটৰসকলে প্ৰবন্ধটোত উল্লেখ কৰা কাৰকসমূহৰ ভিত্তিত ডিফাৰেন্সিয়েল প্ৰাইচিং ব্যৱহাৰ কৰা বুলি অভিযোগ উঠিছে। যদি আছে, তেন্তে এইটো গ্ৰাহকৰ জনা অধিকাৰক প্ৰকাশ্যভাৱে অৱজ্ঞা কৰা।’-ছ’চিয়েল মিডিয়া প্লেটফৰ্ম এক্সত এক পোষ্টত এইদৰে কয় যোশীয়ে।
“গ্ৰাহক শোষণৰ বাবে শূন্য সহনশীলতা” লক্ষ্য কৰি তেওঁ কেন্দ্ৰীয় গ্ৰাহক সুৰক্ষা কৰ্তৃপক্ষক (চিচিপিএ) মূল্য নিৰ্ধাৰণৰ অমিলৰ দৃষ্টান্ত পৰীক্ষা কৰিবলৈ নিৰ্দেশ দিয়ে। ৰাইড-হেলিং এপৰ উপৰিও ফুড ডেলিভাৰী এপ আৰু অনলাইন টিকট বুকিং এপৰ মাজত এনেধৰণৰ প্ৰথাৰ তদন্তৰ নিৰ্দেশ কেন্দ্ৰীয় মন্ত্ৰীগৰাকীয়ে।
“মই চিচিপিএৰ জৰিয়তে @jagograhakjagoক এই বিষয়ে বিতং তদন্ত কৰি অতি সোনকালে প্ৰতিবেদন দাখিল কৰিবলৈ নিৰ্দেশ দিছো। বিভাগটোক অন্যান্য খণ্ডৰ লগতে যেনে, খাদ্য ডেলিভাৰী এপ, অনলাইন টিকট বুকিং এপ আদি চাবলৈ কৈছে।’-যোশীয়ে কয়।
একে যাত্ৰাৰ বাবে মোবাইল প্লেটফৰ্মৰ মাজত মূল্যৰ বৈষম্যৰ ওপৰত আলোকপাত কৰা সংবাদ মাধ্যমৰ বাতৰিৰ পিছতে এই তদন্ত কৰা হৈছে।
ইয়াৰ পূৰ্বে বোকাপ ডিজাইনছৰ প্ৰতিষ্ঠাপক তথা ক্ৰিয়েটিভ ডাইৰেক্টৰ নিৰালী পাৰেখেও উবেৰৰ ৰাইড বুকিং কৰাৰ সময়ত এণ্ড্ৰইড আৰু এটা আইফোনৰ মূল্যৰ পাৰ্থক্যৰ ওপৰত আলোকপাত কৰিছিল।
লিংকডইনৰ এটা পোষ্টত তেওঁ কৈছিল যে কেনেকৈ তেওঁৰ সহকৰ্মীয়ে একেলগে এণ্ড্ৰইড আৰু আইফোন ফোন ব্যৱহাৰ কৰি উবেৰ ৰাইড বুকিং কৰিছিল, একেটা পিক-আপ আৰু ড্ৰপ অফ পইণ্টৰ বাবে ভাড়াৰ যথেষ্ট পাৰ্থক্য দেখা পাইছিল।
‘এণ্ড্ৰইডত ভাড়া ২৯০.৭৯ টকা আৰু আইফোনত ভাড়া ৩৪২.৪৭ টকালৈ জপিয়াই পৰে।’
কিছুমান ব্যৱহাৰকাৰীয়ে মূল্য নিৰ্ধাৰণ কৌশলক ডাটা-চালিত ব্যৱসায়িক মডেলৰ অনিবাৰ্য পৰিণতি বুলি ক’লেও আন কিছুমানে কয় যে এই মডেলে হোটেল বুকিং কৰাৰ সময়ত মেকমাইট্ৰিপতো কাম কৰে।
বিভিন্ন ডিজিটেল প্লেটফৰ্ম, ৱেবছাইট, সাংবাদিক, আৰু সংস্থাৰ পৰা বাতৰি সংগ্ৰহ।