গৱেষকসকলৰ মতে, বিশ্বজুৰি চিকিৎসা প্ৰতিবেদন ৰোগীক মনত ৰাখি লিখা নহয়, যাৰ ফলত তেওঁলোকৰ সামগ্ৰিক চিন্তাৰ মাত্ৰা বৃদ্ধি পায় কাৰণ তেওঁলোকে পৰীক্ষাৰ ফলাফল বুজিবলৈ কঠিন বুলি বিবেচনা কৰে।
উদাহৰণস্বৰূপে, আমেৰিকাৰ ইউনিভাৰ্চিটি অৱ মিচিগান হেল্থৰ পেথ’লজী বিভাগৰ কেথ্ৰিন লেপেডিছে কয় যে ষ্টেণ্ডাৰ্ড পেথ’লজী ৰিপ’ৰ্ট এজন পেথ’লজিষ্টে অস্ত্ৰোপচাৰ বিশেষজ্ঞ বা কেন্সাৰ ডাক্তৰৰ দৰে ক্লিনিকেল বিশেষজ্ঞৰ বাবে বা আন পেথ’লজিষ্টে পঢ়িবলৈ লিখে।
জামা আলোচনীত প্ৰকাশিত এক অধ্যয়নত লেপেডিছ আৰু তেওঁৰ সহযোগীসকলে পৰীক্ষা কৰিছিল যে মানুহে মানক পেথ’লজী প্ৰতিবেদন বুজিব পাৰে নেকি আৰু ৰোগীকেন্দ্ৰিক প্ৰতিবেদনে ৰোগীৰ বুজাবুজি উন্নত কৰিব পাৰে নেকি।
ৰোগীকেন্দ্ৰিক পেথ’লজী প্ৰতিবেদনত ৰোগীৰ নিদানৰ গুৰুত্বপূৰ্ণ তথ্য স্পষ্ট আৰ্হিত দিয়া হয় যিয়ে চিকিৎসাৰ পৰিভাষাক নূন্যতম কৰি তোলে বুলিও কয় ছানীয়ে।
উদাহৰণস্বৰূপে, এটা মানক পেথ’লজী প্ৰতিবেদনত প্ৰষ্টেটিক এডিন’কাৰ্চিনোমাৰ দৰে এটা শব্দ অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হ’ব, কিন্তু ৰোগীকেন্দ্ৰিক প্ৰতিবেদনে ইয়াক কেৱল প্ৰষ্টেট কেন্সাৰ বুলি ক’ব।
দলটোৱে ৫৫ৰ পৰা ৮৪ বছৰ বয়সৰ ২২৩৮ জন প্ৰাপ্তবয়স্কক নিযুক্তি দিছিল, যিসকলৰ প্ৰষ্টেট আছিল যদিও প্ৰষ্টেট কেন্সাৰৰ কোনো ইতিহাস নাছিল। অংশগ্ৰহণকাৰীসকলক এটা কাল্পনিক পৰিস্থিতিৰ ব্যৱস্থা কৰা হৈছিল য’ত তেওঁলোকে প্ৰস্ৰাৱৰ অসুবিধাজনক লক্ষণৰ বাবে যত্ন বিচাৰিছিল, বায়’প্সি লাভ কৰিছিল আৰু তাৰ পিছত সেই পৰীক্ষাৰ ফলাফল তেওঁলোকৰ ৰোগীৰ পৰ্টেলৰ জৰিয়তে লাভ কৰিব।
ফলাফলৰ ভিত্তিত তেওঁলোকৰ চিন্তাৰ মাত্ৰাও ৰিপৰ্ট কৰিবলৈ কোৱা হৈছিল।
“আমি দেখিলোঁ যে বেছিভাগ মানুহেই মৌলিক তথ্য লাভ কৰিব নোৱাৰে — যেনে তেওঁলোকৰ প্ৰষ্টেট কেন্সাৰ হৈছে নে নাই মানক পেথ’লজী প্ৰতিবেদনৰ পৰা। উদাহৰণস্বৰূপে, বিশ্ববিদ্যালয়ৰ মানক প্ৰতিবেদন পৰ্যালোচনা কৰা আমাৰ অংশগ্ৰহণকাৰীসকলৰ মাজত মাত্ৰ ৩৯ শতাংশইহে সঠিকভাৱে চিনাক্ত কৰিব পাৰিছিল যে প্ৰতিবেদনত কেন্সাৰ দেখা গৈছে।’-লেপেডিছে কয়।
কিন্তু ৰোগীকেন্দ্ৰিক পেথ’লজী ৰিপ’ৰ্ট লাভ কৰা ৯৩ শতাংশই ৰিপ’ৰ্টত প্ৰষ্টেট কেন্সাৰ দেখা গৈছে বুলি সঠিকভাৱে চিনাক্ত কৰিছে।
অংশগ্ৰহণকাৰীসকলৰ চিন্তাৰ মাত্ৰা তেওঁলোকৰ বিপদৰ মাত্ৰাৰ সৈতে অধিক ঘনিষ্ঠভাৱে জড়িত আছিল।
অধ্যয়নৰ লেখকসকলে চিকিৎসালয় ব্যৱস্থাসমূহে ৰোগীৰ বুজাবুজি উন্নত কৰিবলৈ মানক প্ৰতিবেদনৰ সৈতে ৰোগীকেন্দ্ৰিক পেথ’লজী প্ৰতিবেদন অন্তৰ্ভুক্ত কৰাৰ কথা বিবেচনা কৰিবলৈ পৰামৰ্শ দিয়ে।
বিভিন্ন ডিজিটেল প্লেটফৰ্ম, ৱেবছাইট, সাংবাদিক, আৰু সংস্থাৰ পৰা বাতৰি সংগ্ৰহ।