Tuesday, January 7, 2025

ইভি(EV)ৰ জিএছটি(GST)ৰ বিষয়ে আপুনি জানিবলগীয়া সকলো কথা

Share

বিত্তমন্ত্ৰী নিৰ্মলা সীতাৰমণে স্পষ্ট কৰি দিছে যে ছেকেণ্ড হেণ্ড ইভি বিক্ৰীৰ ক্ষেত্ৰত জিএছটি ১২ শতাংশৰ পৰা ১৮ শতাংশলৈ বৃদ্ধি কেৱল ব্যৱহৃত বৈদ্যুতিক বাহন পুনৰ বিক্ৰীৰ সৈতে জড়িত ব্যৱসায়িক প্ৰতিষ্ঠানৰ ক্ষেত্ৰতহে প্ৰযোজ্য হ’ব। জি এছ টি বৃদ্ধিৰ এই বৃদ্ধি ছেকেণ্ড হেণ্ড ইলেক্ট্ৰিক বাহন বিক্ৰী কৰা ব্যক্তিৰ ক্ষেত্ৰত প্ৰযোজ্য নহয়।

শনিবাৰে ৫৫ সংখ্যক জি এছ টি কাউন্সিলৰ বৈঠকৰ সংবাদমেলৰ সময়ত পেনেলে ব্যৱসায়ীসকলে বিক্ৰী কৰা ব্যৱহৃত ইভিৰ জি এছ টিৰ হাৰ পূৰ্বৰ ১২ শতাংশৰ তুলনাত ১৮ শতাংশলৈ বৃদ্ধি কৰিবলৈ অনুমোদন জনায়।

ব্যৱসায়িক প্ৰতিষ্ঠানৰ বাবেও কৰ সমগ্ৰ পুনৰ বিক্ৰীৰ পৰিমাণ আৰু কেৱল মাৰ্জিন মূল্যৰ ওপৰত নহ’ব বুলি স্পষ্ট কৰি দিওঁতে সীতাৰমণে কয়, “যেতিয়া আলোচনা হৈছিল, তেতিয়া সেই মাৰ্জিন মূল্যৰ ওপৰত আছিল। ১৮ শতাংশ জি এছ টি কেৱল ক্ৰয় কৰা সামগ্ৰীৰ মূল্য আৰু পুনৰ বিক্ৰীৰ মূল্যৰ মাজৰ মাৰ্জিন মূল্যৰ ওপৰতহে আৰোপ কৰা হ’ব।”

উদাহৰণস্বৰূপে, যদি কোনো ব্যৱহৃত গাড়ী বিক্ৰেতাই ৯ লাখ টকাত ইভি ক্ৰয় কৰি ১০ লাখ টকাত পুনৰ বিক্ৰী কৰে তেন্তে ১ লাখ টকাৰ লাভৰ হাৰতহে এই কৰ প্ৰযোজ্য হ’ব। কিন্তু ব্যক্তিৰ মাজত প্ৰত্যক্ষ লেনদেন এই কৰ অন্তৰ্গত নহয়।

ইতিমধ্যে ১৮ শতাংশ কৰ আৰোপ কৰা বৃহৎ ইঞ্জিন ক্ষমতা থকা ব্যৱহৃত পেট্ৰ’ল আৰু ডিজেল বাহনৰ সৈতে ব্যৱহৃত ইভি বিক্ৰীৰ ক্ষেত্ৰত ব্যৱসায়ীসকলৰ পৰা লোৱা জিএছটি হাৰত একাকাৰীতা আনিবলৈ জিএছটি বৃদ্ধি কৰা হৈছে।

এই স্পষ্টীকৰণ পৰিষদৰ আনুষ্ঠানিক প্ৰকাশৰ সমান্তৰালভাৱে আহিছিল, য’ত বিতংভাৱে কোৱা হৈছিল যে এই সিদ্ধান্তৰ লক্ষ্য হৈছে ব্যৱহৃত পেট্ৰ’ল, ডিজেল, আৰু বৈদ্যুতিক বাহনকে ধৰি সকলো বাহনৰ বাবে কৰ ব্যৱস্থাৰ মানকৰণ কৰা।

বিত্তমন্ত্ৰীগৰাকীয়ে লগতে স্পষ্ট কৰি দিয়ে যে প্ৰদূষণ হ্ৰাস কৰাৰ স্বাৰ্থত চৰকাৰৰ নীতিৰ লক্ষ্য এতিয়াও বৈদ্যুতিক বাহনৰ ব্যৱহাৰক প্ৰসাৰিত কৰা বাবে নতুন ইভিৰ জিএছটি ৫ শতাংশ হৈয়ে আছে।

জিএছটি পৰিষদে ১২০০ চিচি বা তাতকৈ অধিক শক্তিৰ নিৰ্দিষ্ট পেট্ৰ’ল বাহন আৰু ১৫০০ চিচি বা তাতকৈ অধিক শক্তিৰ ডিজেল বাহনৰ ব্যৱহৃত গাড়ী বিক্ৰীৰ মাৰ্জিন মূল্যৰ ওপৰত জিএছটি হাৰ ১৮ শতাংশলৈ বৃদ্ধি কৰাৰ পৰামৰ্শ দিছে, আৰু ব্যৱসায়িক প্ৰতিষ্ঠানে বিক্ৰী কৰা সকলো ইভি আনিবলৈ ছেকেণ্ড হেণ্ড বিক্ৰীৰ মাজত একাকাৰীতা, জ্যেষ্ঠ বিষয়াসকলে স্পষ্ট কৰে।

এই স্পষ্টীকৰণ পৰিষদৰ আনুষ্ঠানিক প্ৰকাশৰ সমান্তৰালভাৱে আহিছিল, য’ত বিতংভাৱে কোৱা হৈছিল যে এই সিদ্ধান্তৰ লক্ষ্য হৈছে ব্যৱহৃত পেট্ৰ’ল, ডিজেল, আৰু বৈদ্যুতিক বাহনকে ধৰি সকলো বাহনৰ বাবে কৰ ব্যৱস্থাৰ মানকৰণ কৰা।

বিত্তমন্ত্ৰীগৰাকীয়ে লগতে স্পষ্ট কৰি দিয়ে যে প্ৰদূষণ হ্ৰাস কৰাৰ স্বাৰ্থত চৰকাৰৰ নীতিৰ লক্ষ্য এতিয়াও বৈদ্যুতিক বাহনৰ ব্যৱহাৰক প্ৰসাৰিত কৰা বাবে নতুন ইভিৰ জিএছটি ৫ শতাংশ হৈয়ে আছে।

জিএছটি পৰিষদে ১২০০ চিচি বা তাতকৈ অধিক শক্তিৰ নিৰ্দিষ্ট পেট্ৰ’ল বাহন আৰু ১৫০০ চিচি বা তাতকৈ অধিক শক্তিৰ ডিজেল বাহনৰ ব্যৱহৃত গাড়ী বিক্ৰীৰ মাৰ্জিন মূল্যৰ ওপৰত জিএছটি হাৰ ১৮ শতাংশলৈ বৃদ্ধি কৰাৰ পৰামৰ্শ দিছে, আৰু ব্যৱসায়িক প্ৰতিষ্ঠানে বিক্ৰী কৰা সকলো ইভি আনিবলৈ ছেকেণ্ড হেণ্ড বিক্ৰীৰ মাজত একাকাৰীতা, জ্যেষ্ঠ বিষয়াসকলে স্পষ্ট কৰে।

বিভিন্ন ডিজিটেল প্লেটফৰ্ম, ৱেবছাইট, সাংবাদিক, আৰু সংস্থাৰ পৰা বাতৰি সংগ্ৰহ।

Read more

Local News