অসামৰিক বিমান পৰিবহণ সঞ্চালকালয় (ডিজিচিএ)ৰ তথ্য অনুসৰি ভাৰতৰ ঘৰুৱা বিমান যাত্ৰীবাহী যাতায়তৰ হাৰ বছৰৰ পিছত বছৰ ধৰি ৪.৭ শতাংশ বৃদ্ধি পাই জানুৱাৰীৰ পৰা জুলাইলৈকে ৯২.৩ মিলিয়নতকৈ অধিক হৈছে, যিটো পূৰ্বৰ বছৰৰ একে সময়ছোৱাত ৮.৮.১ মিলিয়নতকৈ অধিক আছিল ) সোমবাৰে। তেওঁলোকে এই বৃদ্ধি লাভ কৰিছে। মাহেকীয়া ভিত্তিত ঘৰুৱা বিমান যাত্ৰীৰ যাতায়ত ৭.৩৩ শতাংশ বৃদ্ধি পাইছে, ২০২৪ চনৰ জুলাই মাহত ১ কোটি ৩০ লাখ বিমান যাত্ৰী হোৱাৰ বিপৰীতে ২০২৩ চনৰ জুলাই মাহত ১ কোটি ২০ লাখ বিমান যাত্ৰী হৈছিল ২০২৪ চনত ২০২৩ চনৰ জুলাই মাহত ১ কোটি ২১ লাখ আছিল।
সাত মাহৰ প্ৰতিবেদনকালত বাজেট বাহক ইণ্ডিগ’ই ৫৬.১ মিলিয়নতকৈ অধিক যাত্ৰী পৰিবহণ কৰি ৬০.৮% বজাৰৰ যথেষ্ট অংশীদাৰিত্ব দখল কৰে। ইয়াৰ পিছতে টাটা গ্ৰুপৰ পৰিচালিত এয়াৰ ইণ্ডিয়াই ১ কোটি ২৫ লাখতকৈ অধিক যাত্ৰীৰে বজাৰৰ ১৩.৬% অংশ গ্ৰহণ কৰে। ভিষ্টাই ১ কোটি ২৫ লাখতকৈ অধিক যাত্ৰী কঢ়িয়াই লৈ ফুৰিছিল, ৯.৬% বজাৰ অংশীদাৰিত্ব লাভ কৰিছিল আৰু ৮৯ লাখ বিমান যাত্ৰীৰ সৈতে তৃতীয় স্থানত আছিল। টাটা গ্ৰুপৰ সদস্য এআইএক্স কানেক্টে (পূৰ্বতে এয়াৰ এছিয়া ইণ্ডিয়া নামেৰে জনাজাত) চলিত বৰ্ষৰ প্ৰথম সাত মাহত ৪ লাখ ৯৮ হাজাৰ ৯০০ যাত্ৰী কঢ়িয়াই নিয়াৰ লগতে ৫.৪ শতাংশ বজাৰ অংশীদাৰিত্ব দখল কৰে।
বিমান নিয়ন্ত্ৰকৰ মতে, স্পাইচজেটে ৪.৫% বজাৰ অংশীদাৰিত্ব লাভ কৰি ৪১৭,৮০০ যাত্ৰী কঢ়িয়াই নিছিল, আনহাতে আকাছা এয়াৰে ৪.৬% বজাৰ অংশীদাৰিত্ব দখল কৰি ৪২৩,৮০০ যাত্ৰী কঢ়িয়াই লৈ ফুৰিছিল। জুলাই মাহত পৰিকল্পিত ঘৰুৱা বিমানৰ মুঠ বাতিলৰ হাৰ ১.৯০ শতাংশ।
জুলাই মাহত ঘৰুৱা বিমান সংস্থাসমূহে যাত্ৰী সম্পৰ্কীয় মুঠ ১,০৯৭টা অভিযোগ লাভ কৰিছিল। ডিজিচিএই প্ৰকাশ কৰা অনুসৰি ২০২৪ চনৰ জুলাই মাহৰ বাবে অভিযোগৰ হাৰ প্ৰতি ১০ হাজাৰ যাত্ৰীৰ বিপৰীতে প্ৰায় ০.৮৪। ‘অভিযোগৰ মূল কাৰণসমূহ বিমানৰ সমস্যাৰ সৈতে জড়িত। বিমান নিয়ন্ত্ৰকগৰাকীয়ে জনোৱা মতে, বিমান সংস্থাসমূহে মুঠ ১০৯৭টা অভিযোগ লাভ কৰিছে, ইয়াৰে ১০৯৫টা অভিযোগ সমাধান কৰা হৈছে।
ঘৰুৱা বিমান যাত্ৰী যাতায়ত ৫.৭৬ শতাংশ বৃদ্ধি পাই জুন মাহত ১ কোটি ৩২ লাখ হৈছেগৈ, যিটো যোৱা বছৰৰ একে মাহত ১ কোটি ২৪ লাখ আছিল।
বিভিন্ন ডিজিটেল প্লেটফৰ্ম, ৱেবছাইট, সাংবাদিক, আৰু সংস্থাৰ পৰা বাতৰি সংগ্ৰহ।