বৃহস্পতিবাৰে প্ৰকাশ পোৱা এক অধ্যয়ন অনুসৰি পৰ্দাৰ ওপৰত অধিক নিৰ্ভৰশীল পৰিয়ালৰ শিশুৱে প্ৰায়ে শব্দভাণ্ডাৰৰ দক্ষতা দুৰ্বল প্ৰদৰ্শন কৰে, আৰু ভিডিঅ’ গেমে শিশুৰ মগজুৰ বিকাশত আটাইতকৈ ক্ষতিকাৰক প্ৰভাৱ পেলায়। ইষ্ট’নিয়াৰ গৱেষকসকলে ৪০০ৰো অধিক সন্তান থকা অভিভাৱকৰ ওপৰত নিজৰ পৰ্দাৰ ব্যৱহাৰ, সন্তানৰ পৰ্দাৰ সময় আৰু সন্তানৰ ভাষাৰ ক্ষমতাৰ বিষয়ে এক সমীক্ষা চলাইছিল।
ফ্ৰন্টিয়াৰ্ছ ইন ডেভেলপমেণ্টেল চাইক’লজীত প্ৰকাশিত তথ্যই ইংগিত দিয়ে যে যিসকল শিশুৰ পিতৃ-মাতৃয়ে সঘনাই পৰ্দা ব্যৱহাৰ কৰে, তেওঁলোকেও নিজেই পৰ্দা ব্যাপকভাৱে ব্যৱহাৰ কৰাৰ প্ৰৱণতা থাকে, আৰু শিশুৰ মাজত পৰ্দাৰ সময় বৃদ্ধিৰ সৈতে ভাষা দক্ষতা কম হোৱাৰ সম্পৰ্ক আছে। ইষ্ট’নিয়াৰ টাৰ্টু বিশ্ববিদ্যালয়ৰ মুখ্য লেখিকা ডাঃ টিয়া টালভিষ্টে কয় যে, “অধ্যয়নে দেখুৱাইছে যে জীৱনৰ প্ৰথম কেইবছৰমানৰ আটাইতকৈ প্ৰভাৱশালী কাৰকটো হ’ল দৈনন্দিন অভিভাৱক-শিশুৰ মৌখিক পাৰস্পৰিক ক্ৰিয়া-কলাপ।”
ডেৰ-দুবছৰৰ পৰা চাৰি বছৰ বয়সৰ ৪২১টা শিশুক লৈ কৰা এক সমীক্ষাত গৱেষণাকাৰী দলটোৱে অভিভাৱকসকলক বিভিন্ন ডিভাইচৰ জৰিয়তে পৰিয়ালৰ প্ৰতিজন সদস্যৰ দৈনিক পৰ্দাৰ সময় অনুমান কৰিবলৈ কয়। ইয়াৰ উপৰিও অভিভাৱকসকলক তেওঁলোকৰ সন্তানৰ ভাষা দক্ষতা মূল্যায়ন কৰি প্ৰশ্নাৱলী সম্পূৰ্ণ কৰিবলৈ অনুৰোধ কৰা হৈছিল। গৱেষকসকলে পৰ্দাৰ ব্যৱহাৰৰ ভিত্তিত শিশু আৰু প্ৰাপ্তবয়স্ক উভয়কে তিনিটা গোটত ভাগ কৰিছিল: উচ্চ, নিম্ন আৰু মধ্যমীয়া।
তেওঁলোকে আৱিষ্কাৰ কৰিলে যে যিসকল অভিভাৱকে সঘনাই পৰ্দা ব্যৱহাৰ কৰে তেওঁলোকৰ সন্তানৰ প্ৰৱণতা থাকে যিয়েও সঘনাই পৰ্দা ব্যৱহাৰ কৰে। এই শিশুসকলৰ ভাষা বিকাশৰ বিশ্লেষণত দলটোৱে আৱিষ্কাৰ কৰে যে যিসকলে পৰ্দা কম ব্যৱহাৰ কৰে তেওঁলোকে ব্যাকৰণ আৰু শব্দভাণ্ডাৰ দুয়োটাতে অধিক নম্বৰ লাভ কৰে। পৰ্দাৰ সময় কমি যোৱাটোৱে শিশুসকলৰ ভাষা ক্ষমতাত উপকাৰী প্ৰভাৱ পেলাইছিল।
টালভিষ্টে লক্ষ্য কৰিছিল যে ই-বুক আৰু শিক্ষামূলক খেলৰ সৈতে জড়িত হ’লে বিশেষকৈ ডাঙৰ ল’ৰা-ছোৱালীৰ বাবে ভাষা-শিক্ষণৰ মূল্যৱান অভিজ্ঞতা লাভ কৰিব পাৰি। কিন্তু গৱেষকগৰাকীয়ে কয় যে ভিডিঅ’ গেমৰ বাবে স্ক্ৰীণ ব্যৱহাৰ কৰিলে শিশুৰ ভাষা দক্ষতাৰ ওপৰত যথেষ্ট নেতিবাচক প্ৰভাৱ পৰে, সেয়া পিতৃ-মাতৃয়েই হওক বা শিশুৱেই হওক।
বিভিন্ন ডিজিটেল প্লেটফৰ্ম, ৱেবছাইট, সাংবাদিক, আৰু সংস্থাৰ পৰা বাতৰি সংগ্ৰহ।