ভাৰতৰ বৈদ্যুতিক বাহন (EV) পৰিৱেশ তন্ত্ৰক প্ৰসাৰিত কৰা, ঘৰুৱা উৎপাদনক লালন-পালন কৰা আৰু বহনক্ষম বৃদ্ধিৰ পোষকতা কৰিবলৈ চৰকাৰ প্ৰতিশ্ৰুতিবদ্ধ বুলি কেন্দ্ৰীয় গধুৰ উদ্যোগ আৰু তীখা মন্ত্ৰী এইচ.ডি. কুমাৰস্বামীয়ে কয়। ৰাজধানীত বাজেটৰ পিছৰ ৱেবিনাৰত কুমাৰস্বামীয়ে কয় যে প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোডীৰ ‘বিঘ্নিত ভাৰত ২০৪৭’ দৃষ্টিভংগী আৰু ২০৭০ চনৰ ভিতৰত নেট জিৰ’ লাভ কৰাটোৱে আমাৰ মন্ত্ৰালয়ৰ মিছনক পথ প্ৰদৰ্শন কৰে।
“আমি ভাৰতত ইভি পৰিৱেশ তন্ত্ৰ বৃদ্ধিৰ বাবে প্ৰতিশ্ৰুতিবদ্ধ, স্থানীয় উৎপাদন আৰু বহনক্ষম বৃদ্ধিৰ বাবে পিএলআই, এফএএমই, ইএমপিএছ আৰু উন্নত মূলধনী সামগ্ৰী আঁচনিৰ দৰে মূল পদক্ষেপৰ জৰিয়তে। এই প্ৰচেষ্টাসমূহে ভাৰতৰ অধিক স্বাৱলম্বীতা আৰু স্বাৱলম্বীতাৰ দিশত যাত্ৰা ত্বৰান্বিত কৰিব।’-মন্ত্ৰীগৰাকীয়ে কয়। ৰাজ্যিক মন্ত্ৰী ভূপতিৰাজু শ্ৰীনিবাস বৰ্মাই কয় যে ভাৰত ৫ ট্ৰিলিয়ন ডলাৰৰ অৰ্থনীতি লাভৰ পথত আগবাঢ়িছে, য’ত অটোমোটিভ খণ্ডই উল্লেখযোগ্য ভূমিকা পালন কৰিছে।
বাৰ্মাই লগতে কয়, “গধুৰ উদ্যোগ মন্ত্ৰালয়ে অটোমোবাইল আৰু অটো কম্পোনেণ্টৰ বাবে পিএলআই আঁচনিৰ দৰে পদক্ষেপৰ জৰিয়তে উদ্ভাৱন আৰু আত্মনিৰ্ভৰশীলতাক প্ৰসাৰিত কৰিছে। আমি একেলগে ভাৰতৰ বাবে এক বহনক্ষম আৰু সমৃদ্ধিশালী ভৱিষ্যত সৃষ্টি কৰিব পাৰো।” ২০২৪-২৫ চনৰ কেন্দ্ৰীয় বাজেটত বৈদ্যুতিক বাহনৰ পৰিৱেশ তন্ত্ৰৰ সম্প্ৰসাৰণ আৰু উন্নীতকৰণৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰা হৈছিল, যিয়ে উৎপাদন আৰু চাৰ্জিং আন্তঃগাঁথনি দুয়োটাকে সামৰি লৈছে।
মন্ত্ৰালয়ৰ মূল পদক্ষেপসমূহৰ ভিতৰত আছে ঘৰুৱা উৎপাদন বৃদ্ধি আৰু স্থানীয়কৰণক উৎসাহিত কৰাৰ লক্ষ্যৰে ২৫,৯৩৮ কোটি টকাৰ অনুমোদিত বাজেট থকা পিএলআই-অটো আঁচনিৰ লগতে পিএলআই এডভান্সড কেমিষ্ট্ৰি চেল (ACC) আঁচনি, যাৰ সমৰ্থনত অনুমোদিত খৰচৰ… ভাৰতত ৫০ গিগাৱাট ঘণ্টাৰ এচিচি উৎপাদনত সহায় কৰিবলৈ ১৮,১০০ কোটি টকা।
বৈদ্যুতিক গতিশীলতা প্ৰসাৰ আঁচনিৰ অধীনত বিশেষকৈ দুচকীয়া (২ ৱাট) আৰু তিনিচকীয়া (৩ ৱাট) বাহনৰ বাবে বৈদ্যুতিক বাহন (EV) উৎপাদনত মুঠ ৭৭৮ কোটি টকা বিনিয়োগ কৰা হৈছে। ইয়াৰ উপৰিও এছএমইচিৰ এই পদক্ষেপে নূন্যতম ৪,১৫০ কোটি টকাৰ প্ৰতিশ্ৰুতিৰে ইভি খণ্ডত বিশ্বব্যাপী বিনিয়োগ আকৰ্ষণ কৰিব বিচাৰিছে।
২০৩০ চনৰ ভিতৰত ভাৰতৰ প্ৰায় ৫ কোটি বৈদ্যুতিক বাহন (EV) পথত থাকিব বুলি আশা কৰা হৈছে, যাৰ প্ৰকল্পিত বজাৰ মূল্য ৪৮.৬ বিলিয়ন ডলাৰ। প্ৰতি ৪০খন ইভিৰ বিপৰীতে ১টা চাৰ্জাৰৰ অনুপাত বজাই ৰাখিবলৈ দেশখনে প্ৰতি বছৰে ৪ লাখতকৈ অধিক চাৰ্জাৰ স্থাপন কৰিব লাগিব, যাৰ ফলত ২০৩০ চনৰ ভিতৰত মুঠ ১৩.২ লাখ চাৰ্জাৰ হ’ব।
বিভিন্ন ডিজিটেল প্লেটফৰ্ম, ৱেবছাইট, সাংবাদিক, আৰু সংস্থাৰ পৰা বাতৰি সংগ্ৰহ।