সোমবাৰে নেশ্যনেল কোম্পানী ল’ ট্ৰিবিউনেলে (NCLT) কম খৰচী বিমান সংস্থা স্পাইচজেটৰ পৰা উত্তৰ বিচাৰিছিল যে ইয়াৰ অন্যতম উল্লেখযোগ্য পাওনাদাৰ টেকজকি ইনফ’টেক প্ৰাইভেট লিমিটেডে আৰ্থিকভাৱে অসুবিধাগ্ৰস্ত বিমান সংস্থাটোৰ বিৰুদ্ধে কৰ্পৰেট দ্বিধাহীনতা সমাধানৰ প্ৰক্ৰিয়া আৰম্ভ কৰাৰ বাবে কৰা আবেদনৰ সন্দৰ্ভত। ন্যায়িক সদস্য মহেন্দ্ৰ খণ্ডেলৱাল আৰু কাৰিকৰী সদস্য ড০ সঞ্জীৱ তঞ্জনে গঠিত বিচাৰপীঠে ২০১৬ চনৰ ইনছলভেন্সি আৰু দেউলীয়া সংহিতাৰ ৯ নং ধাৰাত স্পাইচজেটৰ বিৰুদ্ধে দাখিল কৰা আবেদন সন্দৰ্ভত জাননী জাৰি কৰিছে।
চফট্ ৱেৰ ছলিউচন ষ্টাৰ্টআপ টেকজকি ইনফ’টেক প্ৰাইভেট লিমিটেডে নিজৰ আবেদনত ২০২১ চনত স্পাইচজেটে ক্লাউড সেৱা লাভ কৰা চুক্তিৰ পৰা উদ্ভৱ হোৱা প্ৰায় ১.১৮ কোটি টকাৰ অভিযোগ অনুসৰি ডিফল্টৰ বাবে বিমান সংস্থাটোৰ বিৰুদ্ধে কৰ্পৰেট ইনছলভেন্সি সমাধানৰ কাৰ্য্যবিধি আৰম্ভ কৰিবলৈ অনুৰোধ জনাইছিল। কাৰঞ্জাৱালা এণ্ড কোম্পানীৰ অধিবক্তা বিশাল গোণ্ডা আৰু বৰুণ কুমাৰে দাখিল কৰা আবেদনখনত কোৱা হৈছে যে কৰ্পৰেট ঋণীয়ে সঁচাকৈয়ে প্ৰশ্নবোধক ঋণ স্বীকাৰ কৰিছে, তথাপিও কোনো ধৰণৰ মানি চলা হোৱা নাই।
এনচিএলটিয়ে এই গোচৰটো পুনৰীক্ষণৰ বাবে গ্ৰহণ কৰি স্পাইচজেটলৈ জাননী প্ৰেৰণ কৰিছে। নৱেম্বৰ মাহত হ’ব এই শুনানি। এই গোচৰটো স্পাইচজেটৰ বিৰুদ্ধে বিভিন্ন বিক্ৰেতা আৰু বিমান পট্টাদাতাৰ ওচৰত থকা অনাদায় ঋণৰ সৈতে জড়িত কেইবাটাও দ্বৈত গোচৰৰ অংশ। এয়াৰকেষ্টল, এৱাছ ৩৬৬৯৮ আয়াৰলেণ্ড, এৱাছ ৩৬৬৯৪ আয়াৰলেণ্ড, আৰু এৱাছ ৩৬৬৯৫ৰ পৰা আবেদন এতিয়াও বাকী আছে, লগতে শ্বেনন ইঞ্জিন ছাপৰ্ট লিমিটেড আৰু ইঞ্জিন লিজ ফাইনেন্স বি.ভি. ।
যোৱা সপ্তাহত উচ্চতম ন্যায়ালয়ে দিল্লী উচ্চ ন্যায়ালয়ৰ ৰায়দানক সমৰ্থন জনাইছিল, য’ত স্পাইচজেটক বাবদ ধন পৰিশোধ নকৰাৰ বাবে ফ্ৰান্সৰ কোম্পানীসমূহৰ পৰা লিজত লোৱা তিনিখন বিমানৰ ইঞ্জিন ঘূৰাই ঘূৰাই গ্ৰাউণ্ড কৰিবলৈ নিৰ্দেশ দিয়া হৈছে, লগতে বিমান সংস্থাটোৰ আবেদন নাকচ কৰিছিল।
দিল্লী উচ্চ ন্যায়ালয়ৰ বিভাগীয় বিচাৰপীঠে স্পাইচজেটক ১৬ ফেব্ৰুৱাৰীৰ ভিতৰত তিনিটা ইঞ্জিন গ্ৰাউণ্ড কৰিবলৈ আৰু ১৫ দিনৰ ভিতৰত ইঞ্জিনসমূহ লেজাৰলৈ ঘূৰাই অনাৰ ব্যৱস্থা গ্ৰহণ কৰিবলৈ নিৰ্দেশ দিয়া একক বিচাৰপীঠৰ আদেশ গৃহীত কৰে। ন্যায়াধীশ মনমীত সিং অৰোৰাৰ একক ন্যায়াধীশ বিচাৰপীঠৰ নিৰ্দেশৰ বিৰুদ্ধে জৰুৰী শুনানি বিচাৰি অধীনস্থ বিচাৰপীঠৰ সন্মুখত আবেদন জনাইছিল স্পাইচজেটে। তেওঁৰ ৰায়দানত ন্যায়াধীশ অৰোৰাই লক্ষ্য কৰিছিল যে “প্ৰতিবাদী (SPICEJET) ডিফল্টত আছে আৰু ইঞ্জিন ব্যৱহাৰ কৰি যোৱাৰ কোনো আইনী আৰু চুক্তিগত অধিকাৰ নাই। স্বীকৃতিপ্ৰাপ্ত বাবদ ধন পৰিশোধ নকৰাৰ স্পষ্ট দোষী সাব্যস্ত হোৱা আৰু প্ৰতিবাদকাৰীক ধন পৰিশোধ নকৰাকৈ ইঞ্জিন ব্যৱহাৰ কৰি যাবলৈ দিয়াৰ ফলত বাদী (পট্টাদাতা)ৰ বাবে আৰ্থিক দুৰ্দশাহে হ’ব।”
বিমান সংস্থাটোৱে ঘোষণা কৰে যে বৰ্তমান বিমান লিজাৰৰ সৈতে আলোচনা কৰি সৌহাৰ্দ্যপূৰ্ণ চুক্তিত উপনীত হ’ব। বিমান সংস্থাটোৱে কয় যে, “এইটো উল্লেখ কৰাটো গুৰুত্বপূৰ্ণ যে ইয়াৰ লগত জড়িত তিনিটা ইঞ্জিনৰ ভিতৰত দুটা ইতিমধ্যে মাটিত স্থাপন কৰা হৈছে, আৰু আমাৰ কাৰ্য্যকলাপ সুচাৰুৰূপে চলি আছে আৰু কোনো প্ৰভাৱিত নোহোৱাকৈয়ে আছে। আমি নিৰৱচ্ছিন্নভাৱে কাৰ্য্যকলাপ বজাই ৰখাৰ বাবে উৎসৰ্গিত।” আগষ্ট মাহত স্পাইচজেটৰ বজাৰ অংশীদাৰিত্ব ৮০ বেছিছ পইণ্ট হ্ৰাস পাই ২.৩ শতাংশ (মাহৰ পিছত মাহ) নতুন নিম্ন স্তৰত উপনীত হয়, মূলতঃ আৰ্থিক অসুবিধা আৰু বিমানৰ গ্ৰাউণ্ডিং বৃদ্ধিৰ বাবে, কিয়নো ইয়াত মাত্ৰ ৩০১,০০০ ঘৰুৱা যাত্ৰীহে কঢ়িয়াই লৈ ফুৰিছিল। ইয়াৰ উপৰিও আৱদ্ধ স্পাইচজেট ব’ৰ্ডে ৩ হাজাৰ কোটি টকা সংগ্ৰহৰ লক্ষ্যৰে প্ৰতি শ্বেয়াৰত ৬১.৬০ টকাৰ মূল্যত যোগ্য প্ৰতিষ্ঠানিক বিনিয়োগকাৰীক ৪৮.৭০ কোটি ইকুইটি শ্বেয়াৰ জাৰি আৰু আবণ্টনৰ অনুমোদন জনাইছে।
বিভিন্ন ডিজিটেল প্লেটফৰ্ম, ৱেবছাইট, সাংবাদিক, আৰু সংস্থাৰ পৰা বাতৰি সংগ্ৰহ।