চৰকাৰৰ নিৰ্দেশনা অনুসৰি বুধবাৰৰ পৰা টেলিকম অপাৰেটৰসকলে এনে বাৰ্তাসমূহ ব্লক কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰিব, য’ত চৰকাৰৰ নিৰ্দেশনা অনুসৰি কোনো নিৰ্দিষ্ট বা মিল থকা টেলিমাৰ্কেটাৰ শৃংখল নাই, যাৰ লক্ষ্য হৈছে লাখ লাখ ব্যৱহাৰকাৰীৰ বাবে স্পেমমুক্ত যোগাযোগ নিশ্চিত কৰা।
ভাৰতীয় টেলিকম নিয়ন্ত্ৰণ কৰ্তৃপক্ষই ২০২৪ চনৰ ২০ আগষ্টত জাৰি কৰা নিৰ্দেশনা অনুসৰি প্ৰধান সত্তা (পি ই) সমূহে প্ৰেৰণ কৰা সকলো বাণিজ্যিক বাৰ্তা এতিয়া সম্পূৰ্ণৰূপে অনুসন্ধান কৰিব পৰা হ’ব লাগিব।
টেলিকম সেৱা প্ৰদানকাৰী (টি এছ পি) আৰু অংশীদাৰসকলে গ্ৰহণ কৰা ব্যাপক প্ৰস্তুতিমূলক কামৰ প্ৰতি লক্ষ্য ৰাখি এই সক্ৰিয় ব্যৱস্থাই বিঘিনি আৰু গ্ৰাহকৰ অসুবিধা কম কৰিব বুলি আশা কৰা হৈছে।
চেলুলাৰ অপাৰেটৰ এছ’চিয়েশ্যন অৱ ইণ্ডিয়াৰ সঞ্চালক প্ৰধান লেফটেনেণ্ট জেনেৰেল ড০ এছ পি কোছাৰৰ মতে, বাণিজ্যিক যাতায়তৰ সৰহসংখ্যক ৯০ শতাংশতকৈ অধিক পি ইয়ে সফলতাৰে নিজৰ চেইন পঞ্জীয়ন কৰিছে।
“এই শক্তিশালী প্ৰস্তুতিয়ে সম্পূৰ্ণ অনুসৰণলৈ পৰিৱৰ্তনৰ বাবে প্ৰস্তুতি নিশ্চিত কৰে। ট্ৰাইৰ নিৰ্দেশনা মানি চলিবলৈ চিঅ’আইৰ সকলো সদস্য টিএছপিয়ে প্ৰয়োজনীয় কাৰিকৰী সমাধান সফলতাৰে নিয়োগ কৰিছে আৰু পিই-টেলিমাৰ্কেটাৰ (টিএম) বান্ধনি প্ৰক্ৰিয়া ৰূপায়ণ কৰিবলৈ কাৰিকৰীভাৱে সাজু হৈছে।’-কোছাৰে এক বিবৃতিত কয়।
এটা নিৰৱচ্ছিন্ন পৰিৱৰ্তন নিশ্চিত কৰিবলৈ আৰু গ্ৰাহকৰ বাবে কোনো ধৰণৰ বিঘিনি কম কৰিবলৈ, টিএছপিসমূহে ২০২৪ চনৰ ১ নৱেম্বৰৰ পৰা লগাৰ মোডত পিই-টিএম বান্ধনি আৰম্ভ কৰে।
এই পৰ্যায়ত, হেচ মিছমেচ বা অপঞ্জীয়নভুক্ত শৃংখলৰ বাবে ট্ৰেফিক বন্ধ কৰা হোৱা নাছিল, যাৰ ফলত টিএছপিসমূহে প্ৰধান সত্তা আৰু টেলিমাৰ্কেটাৰৰ সহযোগত বিফলতাসমূহ চিনাক্ত আৰু সমাধান কৰিবলৈ অনুমতি দিছিল।
সমান্তৰালভাৱে সদস্য টিএছপিসমূহে প্ৰায় ১৮,০০০ টেলিমাৰ্কেটৰ (ডেলিভাৰী টিএমকে ধৰি) আৰু ৩ লাখতকৈ অধিক প্ৰধান সত্তাৰ সৈতে সক্ৰিয়ভাৱে জড়িত হৈ পৰিছিল।
“এই এংগেজমেণ্টত বিএফএছআই, বীমা, ৰাজ্য আৰু কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰী সংস্থা আদিকে ধৰি বিভিন্ন খণ্ডৰ হাজাৰ হাজাৰ মুঠ অংশগ্ৰহণকাৰীৰ সৈতে বিভিন্ন বৈঠক আৰু কেইবাখনো ৱেবিনাৰ অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছিল যিয়ে শৃংখল পঞ্জীয়ন প্ৰক্ৰিয়াৰ ওপৰত ব্যাপক সজাগতাৰ সুবিধা প্ৰদান কৰিছিল, হেছিং ফাংচনৰ বাবে কাৰিকৰী পৰিৱৰ্তনৰ ওপৰত নিৰ্দেশনা প্ৰদান কৰিছিল আৰু অন্যান্য সম্বোধন কৰিছিল কাৰ্য্যকৰী প্ৰয়োজনীয়তাসমূহ।’-এইদৰে কয় চিঅ’এআইৰ ডিজিয়ে।
এই সামূহিক প্ৰচেষ্টাসমূহে বাণিজ্যিক বাৰ্তাৰ অনুসন্ধানযোগ্যতা আৰু সুৰক্ষা নিশ্চিত কৰাৰ ক্ষেত্ৰত এক পৰিৱৰ্তনশীল পদক্ষেপ চিহ্নিত কৰে।
কোচাৰে কয়, ‘এই পদক্ষেপে গ্ৰাহকক প্ৰৱঞ্চনামূলক আৰু অনাকাংক্ষিত বাণিজ্যিক বাৰ্তাৰ পৰা ৰক্ষা কৰাই নহয়, যোগাযোগ নেটৱৰ্কৰ প্ৰতিও আস্থা বৃদ্ধি কৰিব।
বিভিন্ন ডিজিটেল প্লেটফৰ্ম, ৱেবছাইট, সাংবাদিক, আৰু সংস্থাৰ পৰা বাতৰি সংগ্ৰহ।