ক্ৰেডিট ৰেটিং এজেন্সী আইচিআৰএৰ শেহতীয়া প্ৰতিবেদন অনুসৰি মে’ মাহত ভাৰতত ঘৰুৱা বিমান যাত্ৰীৰ যাতায়ত যথেষ্ট বৃদ্ধি পাইছে, প্ৰায় ১৩.৮৯ মিলিয়ন যাত্ৰী, যিটো এপ্ৰিল মাহৰ ১৩২.০ লাখ যাত্ৰীৰ তুলনাত ৫.২% বৃদ্ধি পাইছে।
এই সংখ্যাই ২০২৩ চনৰ মে’ মাহৰ তুলনাত বছৰৰ পিছত বছৰ ধৰি ৫.১ শতাংশ বৃদ্ধিৰ প্ৰতিনিধিত্ব কৰে, যিটো ক’ভিডৰ পূৰ্বৰ ১৪ শতাংশৰ তুলনাত যথেষ্ট বেছি।
প্ৰতিবেদনত উল্লেখ কৰা হৈছে যে ভাৰতীয় বিমান সংস্থাসমূহে ২০২৩ চনৰ মে’ মাহৰ তুলনাত ৬% আৰু এপ্ৰিল মাহৰ তুলনাত ২% বিমান বৃদ্ধি কৰিছে।
এপ্ৰিলৰ পৰা মাৰ্চলৈকে চলি থকা ২০২৪ বিত্তীয় বৰ্ষৰ বাবে ঘৰুৱা বিমান যাত্ৰীৰ পৰিবহণ প্ৰায় ১৫৪ মিলিয়ন হৈছে, যিয়ে পূৰ্বৰ বছৰৰ তুলনাত ১৩ শতাংশ বৃদ্ধিৰ প্ৰতিফলন ঘটায়।
প্ৰতিবেদনত দেখা গৈছে যে ভাৰতীয় বাহকসমূহে আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় যাত্ৰী যাতায়তৰ ক্ষেত্ৰত উল্লেখযোগ্য বৃদ্ধিৰ অভিজ্ঞতা লাভ কৰিছে, ২০২৪ বিত্তীয় বৰ্ষত প্ৰায় ২৯৬.৮ লাখ যাত্ৰী যাত্ৰা কৰিছিল, যিয়ে পূৰ্বৰ বছৰৰ তুলনাত ২৪% বৃদ্ধিৰ প্ৰতিনিধিত্ব কৰে।
ই পূৰ্বৰ ২.২৭৩ মিলিয়নৰ শিখৰ ৩০ শতাংশ অতিক্ৰম কৰি ২০১৯ বিত্তীয় বৰ্ষৰ ২৫.৯ মিলিয়ন শীৰ্ষক অতিক্ৰম কৰিছে।
২৫ বিত্তীয় বৰ্ষৰ প্ৰথম দুমাহত (এপ্ৰিল-মে’ ২০২৪) ঘৰুৱা বিমান যাত্ৰী যাত্ৰীবাহী যাতায়ত প্ৰায় ২.৭০৯ মিলিয়ন হয়, যিয়ে ২৪ বিত্তীয় বৰ্ষৰ একে সময়ৰ তুলনাত ৩.৮ শতাংশ বাৰ্ষিক বৃদ্ধি দেখুৱাইছে।
প্ৰতিবেদনত উল্লেখ কৰা হৈছে যে, যদিও বিমান যাত্ৰী যাতায়তৰ ক্ষেত্ৰত সুস্থ আৰোগ্য হৈছে আৰু উৎপাদন উন্নত হৈছে, তথাপিও ২০২০ চনৰ তুলনাত এটিএফৰ মূল্য বৃদ্ধি আৰু মাৰ্কিন ডলাৰৰ বিপৰীতে আইএনআৰৰ মূল্য হ্ৰাস পোৱাৰ বাবে পিছৰটোৰ গতিবিধি তীক্ষ্ণ দৃষ্টিৰে নিৰীক্ষণ কৰা হ’ব। Covid ৰ মাত্ৰাৰ লগতে বিমান সংস্থাসমূহৰ খৰচৰ গাঁথনিৰ ওপৰত যথেষ্ট প্ৰভাৱ পেলায়।
২০২৪ বিত্তীয় বৰ্ষত এ টি এফৰ গড় মূল্য ১০৩,৪৯৯ টকা/কিলোলিটাৰ, যিটো ২০২৩ বিত্তীয় বৰ্ষত ১২১,০১৩ টকা/কিলোলিটাৰ মূল্যতকৈ ১৪ শতাংশ কম।কিন্তু পূৰ্বৰ স্তৰৰ তুলনাত ৫৮ শতাংশ যথেষ্ট বেছি। ২০২০ বিত্তীয় বৰ্ষত ৬৫,৩৬৮/কিলোলিটাৰ।
২০২৫ বিত্তীয় বৰ্ষৰ প্ৰথম ত্ৰৈমাসিকত এটিএফৰ গড় মূল্য বাৰ্ষিক ভিত্তিত ৫.৪ শতাংশ বেছি। তথাপিও ২০২৪ চনৰ জুন মাহত ই ক্ৰমাগতভাৱে ৬.৫ শতাংশ হ্ৰাস পোৱাৰ সম্ভাৱনা আছে।
আইচিআৰএই ৰিপ’ৰ্ট অনুসৰি বিমান সংস্থাসমূহৰ খৰচৰ ৩০-৪০ শতাংশ ইন্ধনৰ খৰচ হয়, আনহাতে পৰিচালনা ব্যয়ৰ ৪৫-৬০ শতাংশ যেনে বিমানৰ লীজৰ ধন পৰিশোধ, ইন্ধনৰ খৰচ, আৰু বিমান আৰু ইঞ্জিন ৰক্ষণাবেক্ষণৰ খৰচৰ এক উল্লেখযোগ্য অংশ ডলাৰত।
কোৱা হৈছিল যে আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় পৰিচালনাৰ পৰা আয়ৰ পৰিসৰৰ ভিতৰত ঘৰুৱা বিমান সংস্থাসমূহৰ আংশিক স্বাভাৱিক হেজ আছে, কিন্তু তেওঁলোকৰ সামগ্ৰিক নিকা প্ৰদানযোগ্য ধন বিদেশী মুদ্ৰাত।
প্ৰতিবেদনত উল্লেখ কৰা হৈছে যে বিমান সংস্থাসমূহৰ লাভজনকতাৰ হাৰ বৃদ্ধিৰ বাবে ভাড়া বৃদ্ধি তেওঁলোকৰ বৃদ্ধি পোৱা ইনপুট খৰচৰ সৈতে মিল থকাটো নিশ্চিত কৰাটো অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ হ’ব।
প্ৰতিবেদনত উল্লেখ কৰা হৈছে যে যদিও কিছুমান বিমান সংস্থাৰ শক্তিশালী মূল কোম্পানীসমূহৰ পৰা পৰ্যাপ্ত লিকুইডিটি আৰু আৰ্থিক সমৰ্থন আছে, যিয়ে তেওঁলোকৰ ক্ৰেডিট ৰেটিং বৃদ্ধি কৰে, আন কিছুমানে শেহতীয়া বছৰবোৰত কিছু উন্নতি হোৱাৰ পিছতো দুৰ্বল ক্ৰেডিট মেট্ৰিক আৰু লিকুইডিটি প্ৰফাইলৰ বাবে হ্ৰস্বম্যাদীভাৱে আৰ্থিক মানসিক চাপৰ সন্মুখীন হ’ব লাগিব।
বিভিন্ন ডিজিটেল প্লেটফৰ্ম, ৱেবছাইট, সাংবাদিক, আৰু সংস্থাৰ পৰা বাতৰি সংগ্ৰহ ।